![]() |
Eugeniusz Jakubas |
Stąd można pobrać teksty źródłowe poniższych 57 programów w Pascalu pr-pascal.zip - 34 kB
44. Układ współrzędnych w przestrzeni
Program XYZ; uses Graph; var karta,tryb,x,y,z,n,xN,xP,yP,xA,yC,yA:integer; begin karta:=vga; tryb:=vgaHi; initGraph(karta,tryb,'c:\tp\bgi'); line(0,240,639,240); for n:=0 to 32 do putPixel(n*20,238,white); line(320,0,320,479); for n:=0 to 24 do putPixel(318,n*20,white); line(0,479,639,0); for n:=0 to 64 do putPixel(n*10-3,479-round(240/320*n*10),white); x:=5; y:=6; z:=7; xN:=320+x*20; xP:=320-y*10; xA:=XP+x*20; yP:=240+round(240/320*y*10); yA:=YP-z*20; yC:=240-z*20; setColor(yellow); line(xP,yP,xA,yP);line(xA,yP,xN,240);line(xN,240,xN,yC);line(xA,yA,xN,yC); line(xA,yA,xP,yA);line(xP,yA,320,yC);line(320,yC,xN,yC);line(xP,yP,xP,yA); line(xA,yA,xA,yP);line(xP,yP,320,240);line(320,240,xN,240);line(320,240,320,yC); fillEllipse(xA,yA,3,3); readLn; closeGraph; end. |
![]() |